dobrý den,
i já jsem nucen reagovat na články kolem servisu Britex. Moje zkušenost je zcela negativní. Setkal jsem se s neprofesionálním až nepřátelským přístupem lidí v tomto "servise". Na reklamaci jsem odeslal svůj osobní telefon iPhone 4S, jehož vadou byla nefunkčnost, která se stala při zapojení tohoto originálně vyrobeného přístroje v Číně do nabíječky. Servis poznal, že byl mobil rozebrán. Nepoznal rozhodně, že jsou vyměněné díly, resp. nehodili mi na hlavu, že jsem si vyměnil LCD a zadní kryt (bohužel, čínsko-americké sklo moc nevydrží). Pravděpodobně to zjistí díky šroubkům, na kterých to asi pod lupou zjistí a díky tomu, že je to skládačka, která už nebude zcela autentická jako z výrobní linky. Např. volně skoro dobře nalepené těsnění kolem optiky prostě už potom nedrží a podobně. Anebo je to normální, že se to rozsype po prvním rozebrání. Však je to Made in China ale za velké $ pro USA.
Avšak je to moje osobní zařízení za cca 16 tisíc a určitě si mohu šroubek vyšroubovat. Tohle zákon nezakazuje. Určitě se nejedná o neodborný servisní zásah.
Neodborný servisní zásah pravděpodobně provedl jejich odborný technik, který se v tom asi odborně šťoural, když hned prohlásili, že se to nedá opravit.
Resp. hned po zjištění, že byl mobil kýmsi otevřený, případ tihle borci uzavřeli, stejně tak uzavřeli můj mobil v záruce a poslali ho zpět k prodejci s výmluvou na neodborný servisní zásah.
Zcela evidentně se na mobil nikdo odborně nepodíval a ihned tento případ smetli ze stolu. Chytráci.
Jejich službou je nabídka nového mobilu za zvýhodněnou cenu 6300,- (v Česku ale nechtějte slevu zadarmo), pokud je nadměrně původní telefon poničený. Ale pozor!! Jedná se jen o trik, aby to hezky vypadalo na jejich internetových stránkách, že se snaží uživateli pomoct. Moc hezká služba by to byla, ale……
…..business je business. Myslel jsem si, že to bude i můj případ a o mobil za zvýhodněnou cenu jsem požádal. Ke všemu by servis při takové placené výměně vydělal, protože původní mobil by si nechali a téměř všechny díly by mohli za nehorázné peníze rozprodat. Ale protože jsou to amatéři, operátorka mi na jejich tel. lince sdělila, že pro mě taková výměna z programu Exchange není možná, protože jsem mobil neodborně otevřel
a to mi řekla, že dnešní mobily se nedají jen tak otevírat a šroubovat, že se to musí řešit jen odborně. Podotknul jsem zkušeně, že iPhone má 2 šroubky a kryt je lehce odnímatelný, tak proč to na mě zkouší. Protože jsem jí zcela evidentně dostal, začala se bránit jedinou prostou větou a to takovou, že jsem to teda neodborně otevřel a že nejsem na to školený. v Britexu si vysvětlují pojem "nadměrně poškozen" tak, že program "Exchange" by šlo uplatnit jen, když bych mobil rozbil o zem, když si rozbiju LCD i zadní kryt a potluču boční hrany mobilu. no................stále čekám, kdy narazím na tu profesionalitu.
Je jasné, že nestačí, aby na
www.idnes.cz byly krásné fotky technika v rukavičkách, všude samé drahé měřicí přístroje a podobně. Vše je o lidech, o vyčůranosti a neschopnosti lidí. Zde se vše projevilo na 100%. Byl jsem vy-fuck-ovaný jako malý fracek. Prý mám jedinou možnost. A to, koupit si zcela nový iPhone, protože můj mobilní přístroj je pro opravu nerentabilní !!!!!!!!! Žádal jsem tedy zcela rezignovaně, aby mi nacenili opravu placenou. Že bych si zaplatil jen vadný díl a práci. Logicky to musí být méně než 16tis.
Mobil se mi ale vrátil neuznaný, neopravený. Důvod? Nerentabilní oprava. Ani se nesnažili na mobil podívat, poslat kalkulaci, že jsou díly drahé a jak moc, aby si mohli dovolit odsoudit přístroj do koše.
A tak jsme využili služeb jiného servisního centra. Po 14ti dnech se mi mobil vrátil, opravený za 3 tisíce. Zcela funkční. Oprava proběhla bez komplikací, výmluv a podobných nekalých praktik. Nikdo mi nemusel volat a jebat za to, že jsem do svého přístroje lezl. Záruka mi běží dál.
Historie:
Když jsem si před půl rokem kupoval neoriginální díl – LCD displej, byl jsem v tomto obchodě upozorněn, že se nemusím bát, že se jedná o přesné díly, vypadající jako originál a že jsou jen z nějakého důvodu levné. Řešili jsme s úsměvem na rtu klasickou otázku, zda se nejedná o stejnou výrobní linku v Číně a že si zde v Česku hrají servisní organizace na schovávanou, protože to generuje krásné zisky.
Originální LCD jsem i s prací dostával v nabídkách převážně z Prahy i za 3500,- bez DPH. Průměrně ale cca 2500,-
Britex uvádí cenu 2420,- s DPH. Pokud je zde i cena práce, pak si umím představit, že je díl „originální“
Zakoupený neoriginální servisní díl byl za 1100,- bez DPH a práci jsem si provedl sám dle video návodu. Tento dovozce mi nakonec sdělil, že z této firmy odebírají ve velkém i nejznámější servisní organizace a logicky to strkají na našich "originálně a odborně!!!" opravovaných mobilů za 100% zisky. Vidíme zde jasně, kdo vydělává a kdo je okrádán - my uživatelé.
Britex je jen velká společnost, o které se psalo v novinách, ale lidi jsou pořád stejní, a když jsou marní, pak je to všechno jedno.
Bohužel s touto organizací se spojují operátoři a tak nemáme moc šancí se bránit. Obří firmy mají plný pytel argumentů a není jednoduché se z pozice obyčejného zákazníka bránit.
Je ale smutné, že i když máte koupený mobil za skoro 20tis a šlo by koupit i dráž, že se k vám u reklamace postaví zády, neposkytnou vám žádné služby, ani náhradní telefon a ještě se snaží mobil neopravit, protože mají pro to zjevně důvody lepší než svou reputaci.