LG Optimus 2X (P990) - Obecná diskuzeRozdíl v novějších seriích ???

Moderátor: IQLogic

Odpovědět
Uživatelský avatar

Autor tohoto vlákna
mark95
Stálý androiďák
Příspěvky: 148
Registrován: ned 27. bře 2011 15:31:25
Reputace: 0
Typ mobilu / ROM: LG G2__LG Optimus 2x__Samsung Omnia II

Rozdíl v novějších seriích ???

Příspěvek od mark95 » pát 30. zář 2011 14:33:39

Dobrý den,

mam otázku, jelikož mam HW problém s HDMI výstupem, hodlám reklamovat tento telefon a v rámci 6ti měsíční lhůty budu chtít místo opravy telefon nový. Mám ale jeden zásadní problém, který mi vrtá hlavou. Telefon, který momentálně mám, nezažívá "žádné" restarty. Je sice pravda, že nepoužívám offiko ROM, tak nevím, ale bojím se, že když dostanu telefon nový, tak by mohl nějaký problém vykazovat. Zajímá mě tedy, jestli touto vadou netrpí jen např. vadná série, která byla mezi těmi prvními a teď už je to v pořádku. To samé by mě zajímalo u podsvícení obrazovky. Takže tuto otázku směřuji především k uživatelům, kteří si telefon koupili v posledních 2 měsících :) Máte restarty ? Prosvítá vám displej ? Pohybuje se vám zadní kryt ? Já všechno tohle mám, akorát ty restarty nejsou tak časté jak někdo píše. Já mam tak 1 do týdne a ne 20 denně.


Uživatelský avatar

PoLyTaR
Stálý androiďák
Příspěvky: 158
Registrován: úte 05. kvě 2009 8:11:59
Reputace: 0
Typ mobilu / ROM: Samsung Galaxy S4
Rom: Stock 4.2.2
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdíl v novějších seriích ???

Příspěvek od PoLyTaR » pát 30. zář 2011 17:04:20

Včera se mi vátil telefon z reklamace, stím že mi vyměnili základní desku a display, sice nevím tedy odkud to vzali, ale display prosvítá pořád, restart jsem zatím nezaznamenal. Dnes jsem sice přešel na CM tak nevím jestli to nebude taky tím.
Součastnost: Samsung Galaxy S4
Minulost: LG P990 Optimus 2X, T-Mobile G1


ortel
Stálý androiďák
Příspěvky: 147
Registrován: sob 20. úno 2010 18:03:39
Reputace: 0
Typ mobilu / ROM: Galaxy Nexus
Tablet: Nexus 7

Re: Rozdíl v novějších seriích ???

Příspěvek od ortel » pát 30. zář 2011 18:39:26

A víš jistě, že je to hardwarový problém? Máš psaný, že nepoužíváš "ofiko rom"... O pár příspěvků níže jsem psal o problému s custom rom a HDMI. Že, co mám odzkoušené verze založené na 2.3..., tak jsem u nich míval časté, několikasekundové výpadky videa a zvuku a u origoš rom od LG 2.2... tenhle problém není! ;)


ludekbrno
Terminátor
Příspěvky: 16001
Registrován: ned 27. bře 2011 12:16:16
Reputace: 179
Typ mobilu / ROM: LG L9 II stock Android 4.1.2 + root

Re: Rozdíl v novějších seriích ???

Příspěvek od ludekbrno » pát 30. zář 2011 18:42:58

mark95 píše:Dobrý den,

mam otázku, jelikož mam HW problém s HDMI výstupem, hodlám reklamovat tento telefon a v rámci 6ti měsíční lhůty budu chtít místo opravy telefon nový. Mám ale jeden zásadní problém, který mi vrtá hlavou. Telefon, který momentálně mám, nezažívá "žádné" restarty. Je sice pravda, že nepoužívám offiko ROM, tak nevím, ale bojím se, že když dostanu telefon nový, tak by mohl nějaký problém vykazovat. Zajímá mě tedy, jestli touto vadou netrpí jen např. vadná série, která byla mezi těmi prvními a teď už je to v pořádku. To samé by mě zajímalo u podsvícení obrazovky. Takže tuto otázku směřuji především k uživatelům, kteří si telefon koupili v posledních 2 měsících :) Máte restarty ? Prosvítá vám displej ? Pohybuje se vám zadní kryt ? Já všechno tohle mám, akorát ty restarty nejsou tak časté jak někdo píše. Já mam tak 1 do týdne a ne 20 denně.
1) budeš muset do telefonu dát ofiko ROM
2) pokud se jim při testování s ofiko ROM závada neprojeví, tak máš smůlu a nic ti nevymění.
LG L 9II se stock ROM 4.1.2 + root. Vzhledem k parádní vyladěnosti stock ROM nebudu s velkou provděpodobností uvažovat o jakékoliv custom ROM.

Uživatelský avatar

Autor tohoto vlákna
mark95
Stálý androiďák
Příspěvky: 148
Registrován: ned 27. bře 2011 15:31:25
Reputace: 0
Typ mobilu / ROM: LG G2__LG Optimus 2x__Samsung Omnia II

Re: Rozdíl v novějších seriích ???

Příspěvek od mark95 » pát 30. zář 2011 20:13:09

Samozřejmě vím, offiko romku přeflashnu ;) A hw problém to stoprocentně je. HDMI mi vůbec nenaskočí až pokud kabel přitlačím a ohnu směrem dolů, tak obraz naskočí a pak dokud držím kabel, drží i obraz :) Ještě se zeptám, jestli máte nějakou zkušenost, mám nárok na náhradní telfon po dobu (30dní) reklamace ? Pokud je závada do 6ti měsíců mají pořád 30dní ? Já myslím, že na uznání reklamace mají jeden den a na její vyřízení 30. A do 6ti měsíců má člověk při uznané reklamaci nárok na výměnu za nový kus místo opravy :). Nevíte ? :)



ortel
Stálý androiďák
Příspěvky: 147
Registrován: sob 20. úno 2010 18:03:39
Reputace: 0
Typ mobilu / ROM: Galaxy Nexus
Tablet: Nexus 7

Re: Rozdíl v novějších seriích ???

Příspěvek od ortel » pát 30. zář 2011 21:06:27

Tak co se týká náhradního telefonu - pokud vím, ten nabízí jen operátoři, když je telefon koupen u nich a i přes ně řešíš reklamaci,
běžní prodejci to nedělají. co se týče ostatních věcí, ze zákona mají 30dní na vyřízení reklamace, pokud v obchodních podmínkách nemají uvedenou kratší lhůtu, což určitě nemají a nárok na výměnu za nový kus podle mého taky nemáš (zase pokud není v obchod.podmínkách uvedeno jinak) :roll:

Uživatelský avatar

Autor tohoto vlákna
mark95
Stálý androiďák
Příspěvky: 148
Registrován: ned 27. bře 2011 15:31:25
Reputace: 0
Typ mobilu / ROM: LG G2__LG Optimus 2x__Samsung Omnia II

Re: Rozdíl v novějších seriích ???

Příspěvek od mark95 » pát 30. zář 2011 22:08:52

Až na tu výměnu za nový kus souhlasím, to sem si myslel, jinak nárok na výměnu za nový kus samozřejmě mám :) Máš to v občanským zákoníku § 616 ;)


Jarous1
Droid
Příspěvky: 1548
Registrován: čtv 09. čer 2011 15:53:14
Reputace: 1
Typ mobilu / ROM: Honor 8 Premium FRD-L19C432B398
Tablet: ASUS ZenPad 3s 10 LTE, LP 7.0 stock

Re: Rozdíl v novějších seriích ???

Příspěvek od Jarous1 » sob 01. říj 2011 0:46:49

Naivko... Tenhle paragraf se na tohle vůbec nevztahuje. Tohle je normální opravitelná (a nebo taky ne) závada, kterou bude řešit servis. Nový kus dostaneš jen v případě, že se ta samá závada vyskytne 3x atd. Nebo když to už napoprvé bude neopravitelné.

"Neshoda s kupní smlouvou" by v případě mobilu znamenala třeba to, že to prodejce nabízí třeba s tím, že je vybaven GPS. No, a on ve skutečnosti nebude... Takže ta funkce prostě vůči inzerovaným údajům úplně chybí.

Ale že Ti tam zrovna něco nefunguje, nebo funguje špatně, tak to už je ale jen obyčejná závada...

Ale schválně to na ten paragraf uhrát zkus, moc by mne zajímalo jak to dopadne ;)

Uživatelský avatar

Autor tohoto vlákna
mark95
Stálý androiďák
Příspěvky: 148
Registrován: ned 27. bře 2011 15:31:25
Reputace: 0
Typ mobilu / ROM: LG G2__LG Optimus 2x__Samsung Omnia II

Re: Rozdíl v novějších seriích ???

Příspěvek od mark95 » sob 01. říj 2011 8:47:17

Ale tam vůbec nehraje roli, jestli je opravitelná. Pokud se vyskytne jakákoliv závada do 6ti měsíců, můžeš dle občanského zákoníku říci, že tato závada zde byla již při koupi přístroje a v takovém přídě porušil prodejce § 616 (tuším odstavec jedna, ale nevím přesně) a ty máš nárok buď na opravu nebo výměnu za nový kus. Až teprve kdyby byla vada neopravitelná, máš nárok na odstoupení od smlouvy a tím pádem vrácení peněz ;)


ludekbrno
Terminátor
Příspěvky: 16001
Registrován: ned 27. bře 2011 12:16:16
Reputace: 179
Typ mobilu / ROM: LG L9 II stock Android 4.1.2 + root

Re: Rozdíl v novějších seriích ???

Příspěvek od ludekbrno » sob 01. říj 2011 9:52:16

Jarous1:

To se velmi pleteš. Pokud se v prvních 6-ti měsícíh od data prodeje objeví závada, nahlíží se na ni automaticky, jako by byla v přístroji už v době prodeje. A tím vznikl rozpor s kupní smlouvou, při jehož výskytu má zákazník vždy právo vybrat si, jestli chce výrobek opravit nebo vyměnit a to bez ohledu na to, zda je závada opravitelná nebo ne. Více viz. občanský zákoník.

Jasné ovšem je, že prodejci to sami nabízet nebudou a někdy dokonce tvrdí, že to tak není (hlavně dovozci šedivek, protože to jde na jejich triko), dokud jim to nevysvětlí ČOI :-)


Ještě přidám citaci OZ, která to snad beze zbytku potvrdí. Povšimni si názvu paragrafu 616 a hned prvního odstavce v něm. Z toho jasně vyplývá, že výskyt závady při převzetí výrobku je považován za rozpor s kupní smlovou.

Dále pokračuj odstavcem 3), kde je stanoveno, že při rozporu s kupní smlouvou má zákazník právo zvolit si, jestli chce přístroj opravit nebo vyměnit za nový a není tam žádná podmínka, jakože by to muselo být v případě, že je vada neopravitelná a podobně, prostě při každém rozporu s kupní smlouvou. A nakonec odstavec 4), který rozšiřuje rozpor s kupní smlouvou nejen na okamžik převzetí zboží, ale na celých prvních 6 měsíců od data prodeje, kdy se předpokládá, že ten rozpor byl už i při převzetí věci. Důkazní břemeno je v těch prvních 6-ti měsících na prodejci, takže on by musel přesvědčivě dokázat, že ten rozpor s kupní smlouvou při převzetí být nemohl a to prokáže jen velmi těžko, v praxi vůbec. Podotýkám, že jsem to řešil několikrát jak ze strany zákazníka, tak ze strany prodejce nebo přesněji autorizovaného servisu. Jediné co musí zákazník udělat, je být dostatečně průbojný. Jen si v případě nějakých vychytralých prodejců musí dát pozor na to, aby mu například za pomoci kapaliny nezměnili výrobní vadu na vadu způsobenou uživatelem. Bohužel to občas zejména prodejci šedého dovozu dělají, protože pokud přistoupí na výměnu, platí ji sami. U velkých zavedených prodejců (zejména operátorů) s tím problém není a pokud závada skutečně existuje, není způsobená zákazníkem a přístroj je v prvních 6-ti měsících od data prodeje, nedělají s výměnou problém.

§ 616 Shoda s kupní smlouvou
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.4)
(2) Nestanoví-li tento zákon jinak, shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. U potravin musí být vyznačeno datum minimální trvanlivosti, a jde-li o potraviny podléhající rychlé zkáze, datum použitelnosti. Připouští-li to povaha věci, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby její činnost mu byla předvedena.
(3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
LG L 9II se stock ROM 4.1.2 + root. Vzhledem k parádní vyladěnosti stock ROM nebudu s velkou provděpodobností uvažovat o jakékoliv custom ROM.

Odpovědět

Zpět na „LG Optimus 2X (P990) - Obecná diskuze“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host