Požadavky na mobilní telefon s Androidem:

Předpokládaná doba nákupu – únor 2013 (narozeniny).
Cena - 7.000,- (max 8.000,-)
Procesor – 2jádrový – (snad telefon vydrží aspoň 3 roky)
Display – max 4,3 palce (aby byl telefon dostatečně malý)
Rozlišení alespoň 480x800
RAM – 1 GB (Zde si nejsem jistý jestli méně stačí. Jestli myslíte, že jo, tak může být)
Možnost paměťových karet (microSD)
Další výbava – senzor osvětlení, senzor přiblížení k uchu, GPS, Wi-Fi, 3,5jack, (pokud bude mít kompas, tak se zlobit nebudu)
Dostatečně velká podpora (komunita) – zajištění nových ROM i když se na aktualizaci už výrobce vykašle.
Výdrž – při střídmém používání 2 dny (denně 5x stáhnout maily, 10min hovoru, 5 sms, 20min internet).
Šedivka mi nevadí (zboží z EU)
Česká ROM
popř. vyměnitelná baterie.
V oblasti androidních telefonů jsem naprostý nováček, ale zase nejsem úplně neznalý. Doteď jsem měl Samsung B7300 s Windows mobile 6.5. Sice tam šly hlavní úpravy buď přepisem souborů nebo zásahem do registru, ale i tak věřím, že pochopit Root, ROM, Kernel a jejich výměny nebude velký problém. Samozřejmě jsem ale rozhodnutý se nejprve minimálně měsíc seznamovat se systémem a až pak začít do toho fušovat.
Které telefony s parametry jsem zatím našel: Galaxy SII, HTC Desire X, Galaxy SIII mini, LG Optimus 2X (slyšel jsem, že nemají doc odlatěný software), Sony Xperia S (moc se mi nelíbí design).
Pak jsem také našel androidy, které oficiálně na našem trhu prodávány nejsou, ale dovoz funguje: Newman N1, HuaWei Ascend G500 Pro, ZTE Grand X V970.
Ale nevím, jestli je některý dobrou volbou. Zejména co se týče komunity a podpory, popř. také kvality zpracování a kvality českého překladu.
Pozn. Zatím asi nejlepší mi vychází: Newman N1 a Galaxy SII, ale určitě si rád přečtu veškerá vaše doporučení, rady, zkušenosti, jak o těchto mobilech, tak dalších.

Otázky:

1. Který mobil, co splňuje moje požadavky, byste mi doporučili? Případně, který byste nedoporučili?