ZabezpečeníVírus, či planý polach

Moderátoři: don_alex, radegast

Odpovědět

Autor tohoto vlákna
pepo11
Nové Androidě
Reputace: 0
Typ mobilu / ROM: Lenovo Vibe X2

Vírus, či planý polach

Příspěvek od pepo11 » úte 31. kvě 2016 22:13:41

Poprosil by som o odbornú radu. Zakúpil som Lenovo VIBE X2 a zrazu mi začal asi po týždni antivírus od Esetu detekovať Súbor : DowlandManager - Hrozba: Agent. RQ (varianta) - Kategória Trojský kôn. Pochopil som, keďže to nejde odinštalovať, že je to priamo v systéme, keďže to vyhadzuje hlásenie, že je to systémová aplikácia. Nie som žiaden odborník v tomto smere, tak by som potreboval vedieť, že či je to nejaký vážny problém ak je nainštalovaný pravdepodobne od výrobcu, prípadne predajcu tento vírus, nakoľko ja som si do mobilu stiahol len platenú navigáciu a nič viac a je to priamo v systéme android, takže ja som to tam ani nemal ako dostať. Telefón som zakúpil od overeného predajcu cez net z Číny, čo som už obanoval, ale tak učíme sa všetci na vlastných chybách, takže neviem zaručiť, či je ten akože vírus aplikovaný výrobcom, príp. predajcom alebo len Eset detekuje planý poplach. Taktiež som si prečítal informácie tu na fóre o Esete a preto pre istotu, ale aj z obavy, aby mi to nenarobilo nejaké účty, tak som si stiahol aj app Trojan Killer a ten to našiel tiež ako hrozbu :( Ešte som odinštaloval Eset, stiahol Avast mobile a ten nenašiel vôbec nič, ale aj potom stiahnutý Clean Master to detekoval, ale ako Android.Troj.Guerrilla.xz :( Samozrejme predajca sa mi síce ozval aby som poslal Screenshot, čo som aj urobil, ale akosi zostal ticho. A moja prosba a zároveň aj otázka na Vás je teda čo som sa pýtal na začiatku, že či mi môže spôsobovať tento vírus nejaký závažný problém, nakoľko som so systémom android len začiatočník, nejaký root systému neviem, či by som zvládol sám a teda, či máte vedomosť, aký vážny je tento problém ak to nechám tak a nebudem si to všímať. Premýšľal som dať aj mobil do výrobného nastavenia, ale zatiaľ som t