ZabezpečeníNabourání telefonu přes společnou domácí Wi-Fi síť

Moderátoři: don_alex, radegast

Odpovědět

Autor tohoto vlákna
Lakme4
Nové Androidě

Nabourání telefonu přes společnou domácí Wi-Fi síť

Příspěvek od Lakme4 » čtv 27. čer 2019 19:33:22

Ahoj,

hned ze začátku poprosím o shovívavost - co se týče těchto věcí, jsem úplný laik, a ve svém okolí neznám nikoho, kdo by mi s tímto mohl poradit ;) .

Můj dotaz zní, zda se lze nepozorovaně nabourat do telefonu (konkrétně Xiaomi Redmi Note 4, Android 7.0) a do nainstalovaných aplikací (FB, Messenger, Gmail ... ) přes společnou domácí Wi-Fi síť? Jde konkrétně o situaci, kdy na bytě bydlí více spolubydlících, kteří jsou připojení ke společné Wi-Fi.

V poslední době mám z několika situací určité podezření, že jeden z mých spolubydlících (který se mimochodem vyzná v IT), naráží na různé věci, které jsem si psala s jinými lidmi (konkrétně v Messengeru). Hesla jsem si v poslední době měnila asi před dvěma týdny (přičemž jsem se i odhlásila ze všech zařízení), ale zrovna dnes opět nastala situace, kdy mám zkrátka podezření, že si onen spolubydlící mohl něco z mých konverzací přečíst. Určitě jsem však mobil za celou dobu spolubydlení nenechala bez dozoru (aby k němu měl spolubydlící přístup), ani jsem neklikala na jím zaslané linky nebo soubory.

Chtěla jsem se proto ujistit u zkušenějších, zda je toto možné, nebo mám zbytečnou schízu :DD , popřípadě jak lze mobil připojený ke společné Wi-Fi zabezpečit?

Moc děkuji za odpovědi!

wallin
Robot
Typ mobilu / ROM: P6_Pro / A.13_Beta

Re: Nabourání telefonu přes společnou domácí Wi-Fi síť

Příspěvek od wallin » čtv 27. čer 2019 22:52:34

Ano, jde to. Stejně jako se varuje před přihlašováním se např do internet bankingu na free wifi někde v obchodním centru, tak i zde (pokud je člověk jak říkáš zběhlý v používání PC) je relativně jednoduché zachytit komunikaci.