KomunikacePřes správné nastavení smtp nejde odesílat maily - vyřešeno

Moderátoři: don_alex, radegast

Odpovědět

Autor tohoto vlákna
tomas.lizner
Nové Androidě
Příspěvky: 5
Registrován: pon 05. bře 2012 11:07:35
Reputace: 0
Typ mobilu / ROM: Samsung Galaxy Note

Přes správné nastavení smtp nejde odesílat maily - vyřešeno

Příspěvek od tomas.lizner » sob 20. úno 2016 0:17:28

Ahoj,

mám zajímavý (a nepříjemný) problém. Na androidu 4.4. jsem přešel z emailového klienta Kaiten na Blue mail. V Kaitenu vše funguje správně - smtp.seznam.cz, TLS/SSL port 465, přihlašování automatic. Nyní jsem tytéž údaje zadal do nového poštovního klienta a pošta neodejde. Nebo možná lépe řečeno nedorazí na místo určení. V klientovi Blue mail se ukazuje v odeslané poště a taktéž se sesynchronizuje s webovou verzí na seznamu - po přihlášení na desktopu přes regulérní seznam.cz vidím emaily, které jsem si poslal sám sobě přes Blue mail ve složce s odeslanou poštou, ale mezi doručenou poštou ani nikde jinde nejsou. Nevypadá to ale na problém s příchozím serverem, neboť pokud si jinak odešlu na vlastní mail poštu odkudkoli mimo Blue mail, pošta mi dorazí jak na webového klienta tak i na blue mail.

Zkusil jsem nainstalovat ještě na zkoušku androidovou verzi Microsoft outlook, ale chování je podobné s tou změnou, že z outlooku pošta neodejde vůbec (tedy ani nedojde k její synchronizaci do odeslaných s webovou verzí). Outlook však neumožňuje ruční nastavení, vše si nastavuje sám automaticky při prvotním zadání emailu. Poslední možnost byl poštovní klient přímo od seznamu, který stejně jako původní Kaiten funguje v pořádku (v klientovi seznamu také ale nevidím jeho nastavení serverů). Považoval bych to za chybu těch klientů, ale z fór jsem se dočetl, že uživatelé Outlooku ani Blue mailu nemají se synchronizací se seznamem žádný problém a oba klienti jim se seznamem v pohodě chodí.
A zdůrazňuji, že všichni klienti byli vždy společně otestováni přes stejného providera - jednou "pevná" síť, jednou mobilní a bez rozdílu pokaždé vykazovali popsané chování - půlka funguje, půlka.

Zkusil jsem na blue mail laborovat snad se všemi dalšími variantami nastavení - odchozí server jsem nastavil na port 25 bez šifrování, port 587 s i bez šifrování, bez i s přihlašováním, metody přihlašování od automatic, přes plain až po login, zkusil jsem přihlašovací jména u příchozího i odchozího serveru s příponou i bez a pokaždé beze změny. Zkusil jsem i nešifrovaný port 143 u příchozího serveru, ale ani tak se nic nezměnilo. Nedává mi to smysl. Any help? :|
Naposledy upravil(a) tomas.lizner dne sob 20. úno 2016 11:24:44, celkem upraveno 1 x.




Uživatelský avatar

Jumbo78
Administrátor
Příspěvky: 11338
Registrován: pát 13. led 2012 17:25:32
Reputace: 289
Typ mobilu / ROM: iPhone XS Max 512 GB
Mobil 2 / ROM: Samsung Galaxy NOTE EDGE - STOCK ROM
Tablet: Samsung Galaxy TAB S2
Bydliště: Kousek od Zlatých Hor :D

Re: Přes správné nastavení smtp seznamu nejde odesílat maily

Příspěvek od Jumbo78 » sob 20. úno 2016 7:21:25

Pokud na svém účtu seznamu na webu vidíš maily v odeslané poště, tak nejspíš nebude chyba v aplikaci...
Skvělá navigace WAZE - vyzkoušej
Na poděkování slouží palec u příspěvku ;)
Cashback za nákupy


ludekbrno
Terminátor
Příspěvky: 16734
Registrován: ned 27. bře 2011 12:16:16
Reputace: 210
Typ mobilu / ROM: Xiaomi Redmi Note 4X global

Re: Přes správné nastavení smtp seznamu nejde odesílat maily

Příspěvek od ludekbrno » sob 20. úno 2016 7:44:55

Bohužel právě být může, protože u IMAPu při odesílání pošty nastávají vlastně dvě nezávislé akce. 1) se odešle mail přes SMTP server a 2) dojde ke zkopírování mailu do složky odeslaných na IMAP serveru. Na straně IMAP serveru není žádná kontrola, že by mailový klient nemohl mail zkopírovat do složky odeslaných i v případě, že se mail nepodařilo přes SMTP server úspěšně odeslat. U IMAPu se spoléhá na to, že si to pohlídá sám mailový klient, aby nejprve zprávu úspěšně odeslal a teprve pak ji nakopíroval do složky odeslaných a když se zprávu odeslat nepodaří, tak aby ji do složky odeslaných nekopíroval. Pokud je klient blbě naprogramovaný, klidně může zprávu na server do složky odeslaných nakopírovat, přestože se mu ji přes SMTP odeslat nepodařilo.

Takže asi mu nezbyde nic jiného, než používat jiného klienta.
LG L 9II se stock ROM 4.1.2 + root. Vzhledem k parádní vyladěnosti stock ROM nebudu s velkou provděpodobností uvažovat o jakékoliv custom ROM.


Autor tohoto vlákna
tomas.lizner
Nové Androidě
Příspěvky: 5
Registrován: pon 05. bře 2012 11:07:35
Reputace: 0
Typ mobilu / ROM: Samsung Galaxy Note

Re: Přes správné nastavení smtp seznamu nejde odesílat maily

Příspěvek od tomas.lizner » sob 20. úno 2016 9:32:53

Ludekbrno: to by davalo smysl, jak se to objevilo v te odeslane na webu. Ale jak jsem psal, klient by mel byt v poradku - pri kazde rucni zmene v nastaveni prichoziho i odchoziho serveru se k nemu kratce pripoji, otestuje konfiguraci a bud to nastaveni odsouhlasi, nebo hodi chybovou hlasku. Nemam to vic cim podlozit, ale klient mel spravnou konfiguraci, otestoval si ji pripojenim na seznam, pak odeslal postu a zkopiroval to na web. Co vic chtit, pouziva jej v kombinaci se seznamem spousta lidi a bez problemu. To same plati i pro ten outlook. Prisuzoval bych chybu naopak seznamu, ale zas jeho vlastni klient i ten predchozi Kaiten mail fungovaly porad. Je mozne, ze seznam ma ulozeny konfigurace vnejsich pristupu k tomu uctu a jelikoz kaiten jsem pouzival dlouhodobe, proste si ho "pamatoval".A s vlastnim klientem problem samozrejme mit nebude. Ze by v takovym pripade ten pristup pres blue mail zaradil na nejaky interni blacklist?

Ale kazdopadne uz to chodi. Ted rano jsem se probudil, jen tak ze zvedavosti vlezl do nastaveni blue mailu a nastavil jsem port 25 bez zabezpeceni s overovani pres login, username jsem dal komplet vcetne @seznam.cz a vida, najednou mail odesel i prisel. Vratil jsem se zpet do nastaveni a zjistil, ze aplikace si jen zpusob overovani sama prehodila z LOGIN na AUTOMATIC, ale jinak vse zustalo, jak jsem to nastavil. Nechapu to, protoze tohle nastaveni bylo jako prvni, ktere jsem vcera zvolil, kdyz to neslo pres 465. Resp. tohle nastaveni jsem zkusil vcera mnohokrat v kombinaci se zkracenym i plnym username, s ruznymi moznostmi zpusobu overovani... a stejne ani jednou to nezabralo. Ted to najednou chodi v plnym i zkracenym username a pri nejmene dvou metodach overovani. Jak kdyz se Seznam najednou rano probral, nebo nekdo vycistil blacklist? Cert vi, fakt nechapu.


jarrdo
Stálý androiďák
Příspěvky: 62
Registrován: stř 11. úno 2015 17:57:18
Reputace: 0
Typ mobilu / ROM: Huawei P7 White Android 4.4.2 [povodny] Emotion UI

Re: Přes správné nastavení smtp nejde odesílat maily - vyřešeno

Příspěvek od jarrdo » čtv 19. kvě 2016 17:39:58

Dobry den.
Fajn,podobna tema tak pridam svoju prosbu o pomoc.
Potreboval by som si do telefonu nastavit mail ATLAS.SK.Ale kedze tento mail nema svoju SMTP adresu neda sa vobec do telefonu natiahnut.
http://www.mozilla.sk/thunderbird/suhrn ... serveroch/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nechce mi ho do mobilu pridat kedze udaje niesu kompletne.Nepotrebujem z toho mailu nic posielat iba chcem mat info ze mi na ten mail nieco prislo.Kedze nechcem posielat a de facto tam nemusim mat SMTP server nadefinovany ale neda sa to vobec nakonfigurovat.Viete mi s tym nejak poradit?
V Lumii 630 mi to tak normalne fungovalo..a tu to neviem vobec rozbehnut.Dik
Xperia Z3C
Android 5.1.1

Odpovědět

Zpět na „Komunikace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host