Ostatní příslušenstvíSamsung Dex - má vůbec smysl?

Moderátor: Libb

Odpovědět

Autor tohoto vlákna
bk2601
Androiďák!
Reputace: 10
Typ mobilu / ROM: Note9
Rom: Stock

Samsung Dex - má vůbec smysl?

Příspěvek od bk2601 » stř 10. dub 2019 18:00:14

Ahoj,
Sice po dvou letech od vydání, ale nakonec jsem se k tomu dostal a pořídil Dex stanici.

Na netu existuje spousta recenzi a videorecenzi, ale i přesto bych se s vámi chtěl podělit o zážitky s tímto příslušenstvím. Na dex budu mít pravděpodobně jiný náhled než je v recenzich.

Pracuji jako konzultant a programátor IS a dost casto pracuji i z domu a z toho důvodu musím nosit ntb. Od dexu jsem si sliboval částečne nahrazení.
Doma žádný stolní PC nemáme, vše co na pc potřebujei obstram z práce a manželka si vystačí s mobilem. To byl také důvod proč jsme se pc zbavili.

Nebudu zde popisovat to co se dočtete v recenzich, zkusím to spíš z jiného úhlu.

K samotnému dexu a jeho chování...
Celé řešení dexu je příliš kostrbate nato, aby se dalo smysluplně používat. Všechny aplikace sice fungují, lze je roztáhnout na celou obrazovku, ale tím to končí. Zde paradoxně dochází ke snížení komfortu práce s danou aplikací.
Všechny aplikace které se na androidu spouští, jsou optimalizovány pro obrazovky do 10 palců. Některé jsou postaveny pouze pro telefony (jejich orientace je jen na výšku, pro telefoni rozhraní). Takové aplikace nemá smysl na monitoru potažmo tabletu vůbec spouštět. (respektive větší obrazovka nepřináší žádnou přidanou hodnotu). Typycky jde o komunikátory, dále pak treba Garmin Connect a různé..

Zkoušel jsem aplikace jako je Endomondo, Alza, bazos, Facebook, Messenger, různé banky, kalkulačka, kalendář atp.
S každou takovou aplikaci se mi lépe pracovalo na 10 tabletu. Aplikace jsou nativně psány tak, aby vyhovovali dotykovému ovládání. Roztahnutim na 24 palců monitor jsem jen docílil toho, že jsem získal spousty prázdného bílého místa.