Telefon jsem se rozhodl reklamovat resp. nechat vyměnit za nový kvůli známým problémům se žlutými fleky. a zároveň při scrolování se mi na displeji objevovaly jakési podivné fialové čáry. Sranda je, že 28.7. odjíždím na dovolenou, takže jsem zvědavý, zdali to stihnou.
Thread budu postupně aktualizovat, podle toho jak se celý proces bude vyvíjet.
Spoiler:
Den 1. - Hledám informace co a jak, používám live chat, který mi ale moc nápomocný není, porotže po mně pořád vyžadují ticket, který nelze otevřít z jejich stránek, na otázku zdali se s tímto problém již setkali získávám odmítavou odpověď od obou operátorů, se kterými komunikuji. Všeobecně online podpora moc vzdělaná není, protože když jsem se ptal, jestli to budu muset poslat osobně, nebo přijede kurýr mi bylo řečeno, že osobně na poště ačkoliv na fórech všichni píšou o UPS kurýrovi. Jsem informován o tom, že proces může trvat až dva týdny, pokud vše půjde dobře tak za 7 pracovních dnů budu mít telefon zpět.
Request jsem zadal kolem desáté večer.
Umm, nechce se mi to rozepisovat všechno den po dnu, takže napíšu jen svůj postup. Ve spoileru jsou první tři dny.
Den 2. - Přes noc mi přišel shipping label a zároveň mi potěšila zpráva, že si pro zásilku přijede kurýr od UPS. Servisem je německé Arvato. Zároveň kontaktuji znovu podporu, protože se mi na jejich webu nic o mém requestu nezobrazuje. Tentokrát operátor vytvořil ticket sám pomocí mnou poskytnutých čísel. Další komunikace by měla tedy probíhat přes ticket přímo s techniky.
Přes ticket jsem jim zaslal své dvě adresy (pracovní a osobní) s časy, kdy se na uvedených adresách nacházím.
Vzhledem k tomu, že shipping label už mám od rána jsem také napsal email do UPS, zdali se dá nějakým způsobem naplánovat vyzvednutí zásilky, protože oni mají pouze mojí domácí adresu.
Edit 1 - česká podpora UPS neodpovídá, obrátil jsem se na mezinárodní / americkou, v podstatě se vyzvednutí dá naplánovat až poté, co první pokud proběhne a kurýr u vás zanechá lístek s údaji -> tel číslo - +420 841 11 11 44
Edit 2 - kurýr přijel v jednu hodinu ačkoliv vyzvednout se měl snažit kolem třetí, takže zítra další pokus, kontaktoval jsem jejich telefonickou podporu, paní mi řekla, že musím balík správně označit, protože se v něm převáží mobilní telefon s baterií uvnitř. Hmm super, netuším co dál. Na netu jsem si našel nějaký formulář, ale nebyl jsem si jistý, takže kontaktuji podporu OnePlus, ta netuší, kontaktuje vyšší podporu a ta dává vědět, že nic takového nepotřebuji, stačí prý shipping label. Ok, takže zítra to odesílám bez všeho toho, co tam podle UPS mělo být -> prohlášení o bezpečnosti = http://km.oneplus.cn/uploads/attachment ... _13274.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (tohle jsem si musel vygůglit, podpora mi to nebyla schopna dodat sama) a nálepky - http://vmi.tv/upload/images/lithium-bat ... number.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; . Pokud mojí zásilku zastaví a pošlou mi ji zpět kvůli tomuhle, budu dost naštvaný. Uvidíme.
Den 3. - ačkoliv jsem byl domluvený s podporou od UPS na doručení v půl čtvrté, řidič mi volal již v jedenáct. Mají tam trošku bordel. Na druhou stranu řidič byl ochotný si pro balíček přijet na jinou adresu, což je v celku sympatické. Balíček odeslán, uvidíme, co se bude dít dál.
1. založit RMA request na stránkách OnePlus - https://oneplus.net/cz/order/rma/list" onclick="window.open(this.href);return false; 2. následně vám během 24 hodin (mně to přišlo asi v jedenáct večer a RMA jsem založil v osm) přijde email od OnePlus s dvěma přílohami, Shipping labelem, který nalepíte na zásilku, a papírem, který vytisknete a přiložíte dovnitř balíčku.
Spoiler:
E-mail od OnePlus
e-mail
2016-07-23.png (83.56 KiB) Zobrazeno 5997 x
Shipping label - toto nalepte na odesílaný balík
shipping label
2016-07-23 (1).png (121.89 KiB) Zobrazeno 5997 x
delivery note - toto přiložte do balíku s telefonem
delivery note
2016-07-23 (2).png (71.56 KiB) Zobrazeno 5997 x
3. následující den od založení RMA si pro telefon přijede kurýr (UPS), snažil jsem se přenastavit čas vyzvednutí, ale i když jsem si myslel, že mi to na jejich informacích zařídili a potvrdili, že přijede v pět, tak si stejně přijel v kolik chce on, takže v tomhle je to víceméně marné se o cokoliv snažit 4. UPS telefon doručila následující pracovní den (vyzvedla ho v pátek -> doručení proběhlo v pondělí) 5. nyní nastává období, kdy se nedovíte nic, je zbytečné psát na live chat, nic vám neřeknou, je banda indů co nemají žádné info 6. stránky https://oneplus.net/cz/order/rma/list" onclick="window.open(this.href);return false; kde by se RMA teoreticky dalo sledovat pro mě nefungovali, takže taky nic 7. znenadání vám přijde SMS od DHL, že následující den budou doručovat
RMA jsem založil 13.7. kolem 22 hodiny Shipping label jsem měl 13.7. ve 23 hodin
První pokus UPS byl 14.7. ve 13 hodin - nebyl jsem doma
Druhý pokus UPS 15.7. (pátek) - přebrali si telefon Doručen byl 18.7. (pondělí)
Při každém pokusu o zjištění stavu RMA - "pending on arrangement" SMS od DHL o doručení následující pracovní den 22.7.
Kontaktovat podporu je většinou trošku zbytečné, stejně vám s ničím nepomůžou.
Pouze co je pravda od nich:
Pokud vše půjde hladce, tak potrvá 7 pracovních, než bude váš telefon zpět -> od chvíle co jej předáte UPS, do chvíle, než ho budete mít v ruce. Je to můj případ např.
Celý proces může zabrat až dva týdny.
Status opravy v Arvato se nedá sledovat jinak, než tím, že napíšete na live chat.
Naposledy upravil(a) kosan123 dne sob 23. črc 2016 10:48:08, celkem upraveno 3 x.
Už jsem unavený po celodenní komunikaci na live chatu asi s 5ti operátory. Už mi přidělili 2x ticket id číslo, podle všeho oba jsou na vzdálený servis, já ale požaduji zákonnou výměnu nebo vrácení. Telefon stále dokola restartuje. Nepomohlo nic, pomalu nejsem schopen projít úvodním nastavením. Neumím anglicky a proto je komunikace na chatu příšerná, Nevím, jestli to bez cizí pomoci zvládnu. Spolupráce s OP je příšerná.
Muti:
Pokud nakupovals v zahraničí, tak žádný nárok na výměnu nebo odstoupení nemáš. České předpisy se vztahují pouze na české prodejce. To jen tak abys náhodou nečekal něco, co nedostaneš
LG L 9II se stock ROM 4.1.2 + root. Vzhledem k parádní vyladěnosti stock ROM nebudu s velkou provděpodobností uvažovat o jakékoliv custom ROM.
Hloupost viz toto
"Pokud nejste spokojeni se svým OnePlus výrobku (výrobků) z jakéhokoliv důvodu, můžete požádat o vrácení zboží do 15 kalendářních dnů ode dne doručení. K tomu, odešlete lístek podpory požadující vrácení nebo výměnu, a naši agenti podporují vás provedou schvalovacího procesu Return Merchandise. I když nemáte určit důvod, proč bychom ji jistě ocení, když se dejte nám vědět. Jakmile je váš balíček je přijat a kontrolovány s cílem zajistit záruky jsou i nadále platné, budeme vydá plnou náhradu nebo náhradní pro všechny způsobilé produkt (y)."
Můžu tedy vrátit, i vyměnit.
Muti.. áno, podľa toho môžeš vrátiť, ale je to "dobrá vôľa" OnePlus a nie nejaká ich povinnosť v zmysle zákona.. čiže žiadna zákonná výmena ako uvádzaš vo svojom prvom príspevku. Len toľko...
Žádná hloupost. Tys psal o nějakém zákonném nároku. Nic takového nemáš... To je pouze slib prodejce, který z něho na dálku nijak nevymůžeš, pokud nebude chtít.
LG L 9II se stock ROM 4.1.2 + root. Vzhledem k parádní vyladěnosti stock ROM nebudu s velkou provděpodobností uvažovat o jakékoliv custom ROM.
Obecně platí, že pokud nakupujete od obchodníka z jiného členského státu EU, jsou Vaše práva stejná nebo velmi podobná jako - See more at: http://www.evropskyspotrebitel.cz/nakup ... X4gDW.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false;
No neni to ani tak dobra vule OnePlus jako spis povinnost pokud clovek nakupuje v EU.
Zdenpok píše:Ty neumíš anglicky, ale spolupráce s podporou je příšerná? zajímavý...
A ty nevíš že existuje google translator?
Pokud jim neustále opakuješ 5x jedno a totéž, a oni ti dávají stále stejné (špatné a nic neříkající) rady, vyhýbají se odpovědím na konkrétní otázky.......
Mám zkoušky CAE z angličtiny - C1 a osobně si myslím, že anglicky umím dost slušně, ale s podporou se nějak domluvit je neuvěřitelně těžké. Někdy mi to připadalo jako mluvit se strojem, protože jsem položil otázku a odpověděli mi úplně na něco jiného.
Získat jakékoliv info je téměř nemožné.
Status opravy se nedá zjistit nijak jinak, než tím, že budete pořád otravovat ten automat na odpovědi zvaný "podpora".
Když už ho zjistíte je vám k ničemu, týden byl "pending on arrangment" a pak najednou přišla sms od DHL.
Můj proces trval ppřesně 7 pracovních dnů, v pátek UPS převzala telefon a teď v pondělí mi ho bude doručovat DHL.
btw. k té číně, OnePlus má povinnost tich 14ti dnů, to že dá 15 je ta dobrá vůle, navíc protože oficiálně prodává do česka mám takový dojem, že máme klasickou dvouletou záruku (ale tohle je jen dojem, zkusím to někde najít).
Kosan123 : Žádná S7 nebude - s lg2 si vždy poradil a zase máme stejné telefony tak kdyby byl problém ať se mám kam obrátit [GRINNING FACE WITH SMILING EYES][FACE WITH TEARS OF JOY][GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Myslím, že jakákoli obchodní pravidla EU jsou zde úplně mimo - nakupujete v Číně u čínské firmy, tudíž veškeré obchodní vztahy jdou mimo EU. V EU je pouze distribuční sklad, což řeší jen a jen to, že nás míjí DPH a clo.
Myslíš špatně. Přečti si obchodní podmínky.
Nenakupuješ v Číně, protože e-shop OnePlus má českou mutaci -> oficiálně prodává v česku -> musí se na něj vztahovat pravidla pro český trh.
Navíc, mají minimálně dva evropské sklady -> Polsko, Velká Británie (umm možná za chvíli nebude evropský ) a daké nasmlouvané Arvato (evropská společnost) pro záruční servis.
Nn, myslím že myslím dobře.... Sklad je jen o pohybu zboží, přečtěte si například web XiamiForSale, to je "ještě blíž" a přesně o tom, co jsem psal výš....
kosan123 píše:V tom případě už nebudu žádat o náhradu, ale o vrácení peněz a kupuji S7.
ale to už nebudeš mít zákonnou lhůtu na vrácení peněz, nebo se pletu?
Snažím se z nich stále dostat informaci (zbytečně), jestli mi příjde nový nebo opravený jiný nebo opravený můj.
Napsali, že se jedná o výměnu (jak jsem žádal), tedy výměna. Myslel jsem, že za nový (no, asi se pletu).
Telefon jsem měl jen 7 dnů. Asi jsem udělal chybu, že jsem nevrátil a posléze nekoupil nový.
Další věc- jak chtějí řešit to, že mi zůstane doma originální krabice se všemi důležitými čísy a přijde mi telefon (opravený-jiný???), který bude mít i všechny čísla jiné???
no to asi preto ti ostalo,ze ti poslu naspäť tvoj a modli sa aby opraveny.
ja asi silno uvazujem,ze OP trojkou zavrsim svoj "čínsky bussiness" a popozeram sa v inych vodach lebo latku pre konkurenciu v podobe HW vybavenia nasadili vysoko,ale marketing a logistiku vratane RMA (ich stranka: one plus net-bordel jak svina, tovar uz na reklamaciu, ani nieje este doruceny....no nech ťa boh nebesky ochraňuje:))) maju zvladnutu ako ja ked si zajtra otvorim shop s bublinkami do vodováhy...asi tak.
Apple iPhone 11 PRO Max 512GB
Galaxy Watch 46mm
Lenovo Thinkpad Yoga 460
.... naposled, e-shop OnePlus.net se musí řídit platnými zákony ČR a také tak podle svých obchodních podmínek činní tečka.
Pokud si požádal o výměnu dostaneš buď nový nebo repasovaný telefon.
Výměna je v podstatě nová objednávka, takže by měla být další 15ti denní lhůta, pokud tomu tak nebude, tak stejně mám ještě čas, protože se ti záruka prodlužuje o dobu, kterou telefon strávil na opravě.
Ke zmatečnosti RMA - teď jsem zároveň reklamoval LG G2 a Asus Zenfone zml -> od LG nevím absolutně nic a to tam je již dva týdny, z Asusu psali, že chybí jeden díl a čekají na něj -> už také dva týdny, takže jenom pro porovnání s tímdle.
kosan123 píše:.... naposled, e-shop OnePlus.net se musí řídit platnými zákony ČR a také tak podle svých obchodních podmínek činní tečka.
Naposledy, nemusí. A jestli tak činí, dělá to pouze dobrovolně a je to nevymahatelné. Nevím jak bys u firmy z mimo EU chtěl vymáhat dodržování českých předpisů. A současně i předpisů všech ostatních zemí, v jejichž jazyku existuje mutace webu a kde se předpisy vzájemně liší.
LG L 9II se stock ROM 4.1.2 + root. Vzhledem k parádní vyladěnosti stock ROM nebudu s velkou provděpodobností uvažovat o jakékoliv custom ROM.
Ano, nemusí, ale dělá to tak. Nemyslím si, že by takhle velká společnost ze dne na den změnila podmínky a záruční doba zmizí, na druhou stranu je pravda, že je to jejich dobrá vůle.
Jen drobný dotaz, jak může vyžadovat něco EU po Microsoftu a dokonce ho k něčemu donutit, když ta firma sídlí mimo EU? Jak může americký soud donutit švýcarskou banku prolomit bankovní tajemství, když Švýcarsko je v Evropě? Proč fúze evropského a amerického podniku čeká na čínský antimonopolní úřad? Obávám se, že právní vztahy a závazky budou trochu složitější než si Luďku myslíš, a proto to má one ve svých OP, a to nikoliv z dobré vůle, ale protože chce podnikat seriózně.