Android OSDotaz ohledně Factory Reset Protection

Máte dotaz týkajícíce systému/jádra android ? Zde je spravné fórum! :)

Moderátoři: don_alex, radegast, mArtinko5MB, ramon.dexter, Moderátoři fór, don_alex, radegast, mArtinko5MB, ramon.dexter, Moderátoři fór

Odpovědět
spx001
Nové Androidě
Příspěvky: 2
Registrován: pon 22. kvě 2023 6:02:26

Dotaz ohledně Factory Reset Protection

Příspěvek od spx001 »

Ahoj,
narazil jsem na problém s Factory Reset Protection a zajímal by mě názor odborníků. Mám mobil s Androidem, zakoupený mnou na Alze. Na mobilu byl vytvořený Google účet a jméno a heslo znám. SIM karta je od O2 a znám PIN i PUK. Mobil používala nezletilá osoba hlavně kvůli spojení na rodiče, WhatsUp a samozřejmě hry. Vzhledem k množství her a dalších hloupostí jsme se rozhodli pro reset do továrního nastavení. Problém nastal při spuštění. Po zadání lokalizace vyskočil požadavek na ověření původního Google účtu. Zadal jsem jméno, pak heslo, ale následující obrazovka mě tak trochu odrovnala - pro dokončení ověření to po mě chtělo nějaký kód, který si mám najít v "tom samém" mobilu (píše to přímo tovární značku mobilu), někde v nastavení, abych potvrdil, že to jsem skutečně já. Otázka je, jak se mám dostat do nastavení mobilu, když mě to nepustí dál přes potvrzení Google účtu?

Procházel jsem Google support stránky, ale nenašel nic, co by mi pomohlo. Nejde ani vytvořit nový Google účet, protože tato "ochrana" Factory Reset Protection vyžaduje ověření předchozího účtu Google - patrně z důvodu zamezení krádeže mobilu. Smutné je, že Google účet mám, znám jméno a heslo, jsem prokazatelný majitel mobilu, ale prostě přes ověření se nelze dostat. Nelze ani provést tzv. recovery účtu, protože se na počítači obejví úplně stejné ověření, vyžadující potvrzení nějakého kódu v tom samém mobilu.

Na internetu jsem našel i nějaké postupy, pár jsem jich zkusil, ale bez úspěchu. Prý je navíc nelegální tuto ochranu obcházet. Jsem ale zmaten z toho, kam jsem se dostal po obyčejném továrním nastavení.

Včera jsem dal mobil do reklamace na Alzu. Popsal jsem jim to jako chybu SW neumožňující správnému fungování mobilu.

Zajímalo by mě, jak se s touto ochranou perete Vy? Nebo jsem udělal něco špatně? Lze krok s ověření kódu v nastavení mobilu nějak dokončit?

Díky.
Uživatelský avatar
wallin
Robot
Příspěvky: 949
Registrován: čtv 05. zář 2013 23:46:52
Typ mobilu / ROM: P6_Pro / A.13_Beta

Re: Dotaz ohledně Factory Reset Protection

Příspěvek od wallin »

čau,
nikdy jsem s FR problém neměl. Možná, kdyby si nám dal screen / fotku s tou prapodivnou hláškou, abychom se mohli podívat také.
Ale "Factory Reset Protection" právě ZABRAŇUJE tomu, aby si udělal FR právě například z důvodu ztráty / krádeže telefonu.
Uživatelský avatar
LivArt
Terminátor
Příspěvky: 22863
Registrován: čtv 14. črc 2011 9:11:01
Typ mobilu / ROM: SM-S911B
Mobil 2 / ROM: iPhone
Bydliště: In the end of the infinite loop.

Re: Dotaz ohledně Factory Reset Protection

Příspěvek od LivArt »

Ve chvíli, kdy je tam dvoufázovka, je tam víc možností, mezi jinýma i třeba ověření číslem SMSkou.
spx001
Nové Androidě
Příspěvky: 2
Registrován: pon 22. kvě 2023 6:02:26

Re: Dotaz ohledně Factory Reset Protection

Příspěvek od spx001 »

Mobil jsem poslal do záruční opravu do Alzy, takže fotografii té obrazovky u sebe nemám. Jedná se o běžnou kontrolu ověření, že jste skutečný majitel. Již mnohokrát jsem se s tím setkal v jiných případech, když jsem se snažil přihlásit k jinému účtu z nového umístění. K tomu mobilu - Google účet byl pouze v něm a nikdy jsem se od jinud nepřihlašoval. Dvojí ověření jsem nedělal, protože jsem ji jméno a heslo bezpečně poznamenal a předpokládal, pokud jej znám, pak nebude problém se k účtu přihlásit. Mimochodem asi ani ověření SMSkou by neprošlo - protože mobil neumožňuje přeskočit ověření a telefonní funkce jsou blokované (nelze se na něj dovolat, lze vytočit pouze tísňového volání). Vnímám to jako SW chybu od Google - na tom mobilu to prostě mělo jít se přihlásit, ale něco se muselo pokazit. Doufám, že to Alza vyřeší, protože prý je pak mobil k ničemu.
Uživatelský avatar
policak
Droid
Příspěvky: 1571
Registrován: pát 21. čer 2013 20:43:28
Typ mobilu / ROM: Samsung Galaxy Note 9

Re: Dotaz ohledně Factory Reset Protection

Příspěvek od policak »

Ověření SMS by přirozeně prošlo, protože SIM nemusí být vložena v mobilu, kde aktivuješ účet, ale kdekoli jinde.
Podpis...to jako můj? Nebo čí? Radši to nechám volný.
Uživatelský avatar
jirik77777
Androiďák!
Příspěvky: 489
Registrován: sob 08. čer 2019 22:38:04
Typ mobilu / ROM: Samsung Galaxy Note 9

Re: Dotaz ohledně Factory Reset Protection

Příspěvek od jirik77777 »

Presne tak, sim staci dat do jineho telefonu a zvolit tak overeni pres sms, ktere logicky projde.
Samsung Galaxy Note9 - Android 10
Gargoyle
Nové Androidě
Příspěvky: 5
Registrován: sob 29. říj 2022 9:29:15
Typ mobilu / ROM: Xiaomi
Tablet: iGET Smart L206
Tablet 2 / ROM: Lenovo Tab P11 Plus

Re: Dotaz ohledně Factory Reset Protection

Příspěvek od Gargoyle »

"pro dokončení ověření to po mě chtělo nějaký kód"
No ... chtělo to PIN kód pro odemčení telefonu, který tam byl nastavený před resetem.
Odpovědět

Zpět na „Android OS“